Praktische Informatie


WANDELEN

  1. INSCHRIJVINGEN: Online inschrijvingen aan voordeeltarief lopen tot 15 juni. Na 15 juni gelden de tarieven van de daginschrijving, maar je kan nog inschrijven via de website mits onmiddellijke betaling online. Inschrijvingen op de vrijdag 21 juni zijn nog mogelijk tussen 17.00 en 20.15 uur in de startzaal.
  2. BELANGRIJK: zorg ervoor dat je de bevestiging van de inschrijving (met barcode) afprint en meebrengt voor het afhalen van de persoonlijke startdocumenten!
  3. BAGAGE: deelnemers aan de 100 km wandeltocht kunnen 1 stuk bagage (tas / rugzak / trolley) van maximaal 10 kg afgeven. Wij zorgen dat die bagage beschikbaar is in Beernem (+/- km 50) en Brugge (+/- km 70) en bij de aankomst in Torhout (in zaal De Mast)
  4. De organisatie kan onder geen beding verantwoordelijk worden gesteld voor beschadigde of verloren bagage. Die bagage kan enkel op vertoon van een geldig borstnummer afgegeven en opgehaald worden.
  5. Wie zich laat transporteren tijdens de wandeltocht (ongeacht met welk vervoermiddel dan ook) wordt uitgesloten.
  6. De deelnemers aan de 42 en 100 km wandeltocht moeten hun BORSTNUMMER goed zichtbaar dragen en wie deelneemt aan de 10 of 21 km wandeltocht moet de CONTROLEKAART steeds kunnen voorleggen.
  7. Deelnemers die opgeven op de wandeltochten van 42 en 100 km moeten hun borstnummer afgeven aan de postverantwoordelijke die instaat voor het contacteren van de opgeverbusjes. Ook als je opgepikt wordt door familie of vrienden, moet je de organisatie op de hoogte brengen en je borstnummer afgeven aan een postverantwoordelijke.
  8. Alle posten hebben een openingsuur en sluitingsuur dat gerespecteerd moet worden.
  9. De BEVOORRADING is uitgebreid en in voldoende hoeveelheden voorzien. Deze bevoorrading is enkel voor de deelnemers en niet voor begeleiders.
  10. VEILIGHEID is voor de organisatie van het allergrootste belang. Met uitzondering van de 10 km wandeltocht moeten de deelnemers uitgerust zijn met reflecterende kledij / strips. Voor de 42 en 100 km wandeltocht is een zaklamp onmisbaar.
  11. Aanwijzingen van seingevers, politie en organisatoren moeten opgevolgd worden. Elke wandelaar wordt beschouwd als een gewone weggebruiker en moet dus ook steeds het verkeersreglement eerbiedigen. Er moet steeds LINKS van de weg gewandeld worden (tenzij anders aangeduid) en op het trottoir, behalve in de verkeersvrije straten op het grondgebied van Torhout en Veldegem.
  12. De BEPIJLING bestaat uit oranje stickers met een zwarte pijl, vaak bevestigd op een wit bordje. Vanaf km 10 is er ook altijd een REFLECTERENDE STRIP aangebracht. Die strip moet steeds ONDERAAN de pijl zichtbaar zijn. Is dat niet het geval, dan is er met de wegaanduiding geknoeid en kan je uit de positie van de pijl (boven) en strip (onder) controleren wat de juiste richting is.
  13. De GEZAMENLIJKE START gebeurt op vrijdagavond om 20.15 u in het stedelijk sportcentrum. Voor de 100 en 42 km is dat op de zwarte piste (kant tribune) en voor de 21 en 10 km op de zwarte piste aan de overzijde van de tribune.
  14. VOORAF STARTEN IS NIET TOEGESTAAN! Laatkomers kunnen onder begeleiding van de organisatoren nog tot 21 uur starten, maar vraag dan eerst assistentie 'Late Start' bij de INFO. Dit geldt enkel voor de 42 en 100 km wandeltocht!
  15. De AANKOMST van de wandeltochten bevindt zich in zaal De Mast te Torhout. Wie deelneemt aan de 42 km wandeltocht moet de eindmeet bereiken tegen 7.00 uur (zaterdagmorgen). Deelnemers aan de 100 km wandeltocht moeten voor 20.15 u zijn aangekomen (zaterdagavond).
  16. Alle DEELNEMERS VAN TORHOUT die de 42 of 100 km tocht uitwandelen, worden door het stadsbestuur uitgenodigd op een receptie op zondag om 11.00 uur met uitreiking van een speciale herinnering!

DAGINSCHRIJVING WANDELEN

Late beslissers kunnen de dag zelf ook nog inschrijven aan de inschrijfstand.

Vergeet zeker je identiteitskaart niet! Ben je lid van Wandelsport Vlaanderen of FFBMP? Breng dan zeker ook jouw lidkaart mee!